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인사말

원광대학교

경영경제연구소

WONKWANG UNIVERSITY

BUSINESS AND ECONOMIC RESEARCH INSTITUTE

인사말

주지하는 바와 같이 오늘날의 기업의 경영환경은 급속도로 변화하고 있다. 생산기술의 변화, 세계시장의 블록화, 선진국들의 시장개방 압력 등은 국내외시장에서 우리기업의 입지를 더욱 어렵게 만들고 있습니다. 따라서 이와 같이 변화하는 경영환경에 적응하기 위한 전략적 경영의 문제는 기업현장의 문제만은 아니며, 새로운 차원에서의 경영경제연구가 더욱 촉진되어야 할 중요한 시점이 도래하였다고 생각되는 것입니다.

이러한 시대적 상황에 부응하기 위하여 원광대학교 경상대학에서는 기존의 몇 개 연구소 활동을 통하여 전북지역의 중소기업 경쟁력확보를 위한 연구를 지속적으로 실시하여 오다가, 1996년을 기하여 변화하는 연구 환경에 적응하여 국제경쟁력을 갗을 수 있도록 연구소 통한계획을 마련하여 그 동안 분야별로 존재하던 경상계열의 연구소들은 경영경제연구소로 통합하여 역할을 다해오던 산업경영연구소, 사회개발연구소, 노사관계연구소, 무역연구소의 모든 역할과 임무를 본 연구소가 승계하여, 지역경제의 활성화와 더불어 세계를 향한 연구에 더욱 박차를 가하고자 합니다.

지금까지의 격려와 협조에 감사드리며 앞으로 더욱 많은 관심과 지도를 부탁드립니다.

 학력 및 경력사항

  • 미시시피대학교 경영학과 마케팅 (박사)
  • 동텍사스주립대학교 경영학과 경영학 (석사)
  • 전남대학교 경영학과  (학사)
  • 한국대학교육협의회 대학기관평가인증 평가위원
  • 미시시피대학교 경영학과 마케팅 (박사)
  • 동텍사스주립대학교 경영학과 경영학 (석사)
  • 전남대학교 경영학과  (학사)
  • University of Washington (Visiting Scholar)

주요 연구논문 및 학술대회 발표

  •  Lee, Seonsu and others. 2008. Consumer Satisfaction with HMO/PPO: An Analysis Using the Disconfirmation of Expectation Model. In Consumer Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behavior Conference: Las Vegas, USA.
  • Lee, Seonsu and Foo Nin Ho. 2007. The Impact of Individualism-Collectivism on Fairness Perception in Negotiation. In Eighth International Conference on Operations and Quantitative Management: Bangkok, Thailand.
  • Lee, Seonsu and others. 2005. The Good, the Bad and the Cheap: The Impact of Cultural Orientation on Inferred Motives Behind Bargaining Offers. Advances in Consumer Research. 32: 381~382.
  • Lee, Seonsu and others. 2005. The role of cultural orientation in bargaining under incomplete information: Differences in causal attributions. Organizational Behavior and Human Decision Processes. 96(1): 72~88.
  • Lee, Seonsu and others. 2004. Cultural Determinants of Behavior in Negotiations with Incomplete Information. Advances in Consumer Research. 31: 493~494.
  • Lee, Seonsu and others. 2003. Cultural Determinations of Behavior in Negotiations with Incomplete Information. In Academy of Marketing Science Conference: Perth, Western Australia.
  • Lee, Seonsu and James H. Barnes. 2002. The Role of Perceived Self-Efficacy in the Elaboration Likelihood Model: An Experimental Study of Television Commercials. In 31st European Marketing Association Conference: Braga, Protugal.
  • Lee, Seonsu and others. 1997. A Multicultural Comparison of Shopping Patterns Among Asian Consumers. Journal of Marketing Theory and Practice. 5: 42-51.
  • Lee, Seonsu and others. 1996. Identifying and Addressing Ethical Problems of Retail Salespeople in Singapore: An Empirical Study. In 1996 Atlantic Marketing Association\’s Proceedings: Enhancing Knowledge Development in Marketing. vol. 12: 196~200.
  • Lee, Seonsu and James R. Lumpkin. 1992. Differences in Attitudes Toward TV Advertising: VCR Usage as a Moderator. International Journal of Advertising. 11(4): 333~342.
  • Lee, Seonsu and James H. Barnes. 1989. Using Color Preferences in Magazine Advertising. Journal of Advertising Research. 29(6): 25~30.

<저역서>

  • 이선수 외 역, 「On&Offline 마케팅」 제14판, 한경사, 2007.
  • 이선수 외 역, 「소비자행동」 제5판, CENGAGE Learning, 2012.

 

2015년 3월

원광대학교 경영경제연구소 소장 이선수